در حال بارگذاری
در خراسان شمالی انجام شد؛

مهار بیماری‌های دام و طیور در ۱۷۵ کانون

شماره خبر : 1697 - https://asreatrak.ir/short/4PbB3

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در استان، طی شهریورماه سال گذشته تا به کنون ۱۷۵ کانون بیماری‌های دام و طیور شناسایی، رسیدگی و مهار بیماری شدند.

علی‌اکبر دلیرصحرایی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: در استان، از شهریورماه سال گذشته تا به کنون ۲۹ کانون بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شناسایی، رسیدگی و کنترل بیماری شدند.

 وی افزود: از تعداد این ۲۹ کانون بیماری شناسایی شده در استان، بیشترین کانون بیماری شناسایی شده مربوط به بیماری‌های هاری و تب مالت (برسلوز) بودند.

 معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: طی این مدت یاد شده، در استان به تعداد یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۹۰۰ سر نوبت واکسیناسیون دام در زمینه بیماری‌های بین انسان و دام انجام شد.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: طی این مدت یاد شده، در استان به تعداد هفت میلیون و ۵۲۴ هزار نوبت سر واکسیناسیون دام در زمینه کنترل بیماری‌های واگیر دامی نیز انجام شد.

 افزون بر این، دلیرصحرایی اظهار کرد: در استان، طی شهریورماه سال گذشته تا به کنون تعداد ۱۳ میلیون و ۱۲۰ هزار قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در ۱۲۶ واحد مرغداری گوشتی، جوجه‌ریزی و پرورش جوجه نیمچه گوشتی انجام شد.

 وی گفت: از این تعداد واحد مرغداری استان ۵۲۶ نمونه‌برداری از جوجه‌ریزی‌ها انجام شد که در همین راستا، ۱۴۶ کانون بیماری‌های طیور شناسایی و کنترل بیماری شدند.

 معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین بیان کرد: طی این مدت یاد شده، تعداد ۵۷ میلیون قطعه نوبت طیور گوشتی استان واکسینه شدند.

 وی در بخش دیگری از سخن خود درباره استحصال گوشت در کشتارگاه‌های استان نیز اظهار کرد: از شهریورماه سال گذشته تا به کنون به وزن دو هزار و ۷۱۴ تن لاشه‌گوشت قرمز در کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی استان استحصال شد.

 معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از این تعداد میزان گوشت استحصال شده، به وزن ۲۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گوشت غیرقابل‌مصرف شناسایی و از چرخه مصرف خارج شدند.

 علاوه بر این، دلیرصحرایی عنوان کرد: طی این مدت اشاره شده، تعداد بیش از ۲۰ میلیون قطعه جوجه (نیمچه گوشتی) در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان کشتار شدند که در همین راستا، ۳۷ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ استحصال و آماده عرضه برای مصرف شدند.

مصاحبه از قهرمانی 

انتهای خبر/ 

0 نظر

ارسال نظرات